شنبه , ۴ آذر ۱۳۹۶
خانه » اسرار عاشورا » انحراف عظیم از بیعت روز غدیر و امامت امیرالمؤ منین

انحراف عظیم از بیعت روز غدیر و امامت امیرالمؤ منین

و سرانجام آن انحراف عظیم و تزلزل بزرگ بعد از رحلت نبى اکرم ایجاد شد، یعنى با اینکه کمتر از سه ماه و نیم از جریان غدیر خم و نصب حضرت امیر در مقابل دهها هزار نفر نمى گذشت ، و با اینکه همگى با حضرتش بیعت کرده بودند، اما تو گوئى هیچ جریانى رخ نداده است ، و در زمانى که هنوز جسد مطهر نبى مکرم روى زمین بود، آنها مشغول یکسره کردن مساءله حکومت شدند.
در نظر سطحى توده مردم ، امامت و رهبرى ، یک مسئله سیاسى تلقى مى شد، که از حساسیت بالائى مانند نماز و روزه و حج و جهاد، برخوردار نیست ، بگونه اى که وقتى ظواهر دین مانند مسجد و نماز و حج و روزه برقرار باشد دین را برقرار و اسلام را پیاده شده تلقى مى کنند و حس مذهبى آنها ارضاء مى شود.
و همین غفلت و جهالت عمومى باعث شد، پاسداران الهى را از منصب خود دور کنند، و این گامى بود بس بزرگ براى نابودى تدریجى دین ، مى دانیم یک خانه ، یک محله ، یک شهر و یا یک کشور اگر از پاسدار و نگهبان و رهبر شایسته برخوردار باشد، جامعه هر چند دچار مشکلات فرعى گردد، اما دشمنان ، هرگز نمى توانند، مقاصد شوم خود را پیاده کنند، و بر عکس جامعه اى که حکومت آن در دست دشمنان باشد، اصلاحات جزئى و فرعى هرگز نمى تواند دلیل پیشرفت آنها حساب شود.
و ما امروز حساسیت امامت و رهبرى را در سراسر زندگى و عقائد و احکام مسلمین مشاهده مى کنیم ، امامت ستون دین بود، و بخاطر اهمیت فوق العاده آن بود که طبق روایات به هیچ چیز مانند ولایت سفارش نشد،
پیامبر فرمود: هر که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، مانند کفار جاهلیت مرده است ، و فرمود: یا على اگر کسى به مقدار عمر نوح خداوند عزوجل را عبادت کند، و همانند کوه احد طلا داشته باشد و در راه خدا انفاق کند، و آنقدر عمر کند که هزار سال با پاى پیاده حج کند، آنگاه میان صفا و مروه مظلومانه کشته شود، اما ولایت تو را نداشته باشد، بوى بهشت به مشامش نرسد و وارد آن نشود. (۳۸)
و به همین جهت بود که امامت على بن ابى طالب ، که یگانه پاسدار دین بود، دیگر قابل تحمل نبود، همچنانکه با کنار گذاردن ایشان ، راه براى انحراف بعدى هموار مى شد که شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *